بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تعریف بازاریابی محتوا چیست ؟

تعریف بازاریابی محتوا چیست ؟

استراتژی محتوا ساده شده است

بینش‌های رفتار مصرف‌کننده DemandJump مهم‌ترین موضوعات، سؤال‌ ها و کلید واژه‌هایی را که تیم شما باید روی آن‌ها تمرکز کند را آشکار می‌کند و شکاف‌های رقابتی را شناسایی می‌کند که می‌توانید بلافاصله سهم ترافیک را به دست آورید.فهرست اولویت‌ بندی‌ شده محتوا برای ایجاد دقیقاً بدانید که مخاطبان هدف شما چه چیزی را جستجو می کنند ببینید کجا برنده هستید و کجا فرصت وجود دارد

بازاریابی سنتی هر لحظه کمتر و کمتر موثر می شود. به عنوان یک بازاریاب آینده نگر، می دانید که باید راه بهتری وجود داشته باشد.

بازاریابی محتوا برای نتیجه شما - و مشتریان شما خوب است

به طور خاص، چهار دلیل کلیدی و مزیت برای استفاده شرکت‌ها از بازاریابی محتوا وجود دارد:

افزایش فروش

صرفه جویی در هزینه

مشتریان بهتری که وفاداری بیشتری دارند

آهسته تر بروید تا سریع تر برسید! مطلب مرتبط آهسته تر بروید تا سریع تر برسید!

محتوا به عنوان یک مرکز سود

محتوا، حال و آینده بازاریابی است

به عقب برگردید و یک بار دیگر تعریف بازاریابی محتوا را بخوانید، اما این بار موارد مرتبط و ارزشمند را حذف کنید. این تفاوت بین بازاریابی محتوا و سایر زباله های اطلاعاتی است که از شرکت هایی دریافت می کنید که سعی می کنند "موارد" را به شما بفروشند. شرکت‌ها همیشه اطلاعاتی را برای ما ارسال می‌کنند – فقط این است که در بیشتر مواقع خیلی مرتبط یا ارزشمند نیستند (می‌توانید بگویید هرزنامه؟). این همان چیزی است که بازاریابی محتوا را در محیط امروزی که هزاران پیام بازاریابی برای هر نفر در روز دارد بسیار جذاب می کند.

محتوایی ایجاد کنید که رتبه بندی می کند -

نوشتن محتوا بخش آسان است، ارائه آن در مقابل مخاطبان هدف شما ترفند واقعی است. با طرح‌ های محتوایی با یک کلیک DemandJump، دقیقاً می‌دانید که چگونه محتوا را ساختار دهید تا مطمئن شوید که رتبه‌ بندی می‌شود -

ساده سازی تولید محتوا با: طرح کلی هر موضوع یا سوالی با یک کلیک H1، H2 و H3 توصیه می شود ، کلمات کلیدی دقیقی که باید در هر بخش گنجانده شود

فهرست کارهای بازاریابی محتوای شما

استراتژی محتوای شما با توانایی ایجاد تابلویی از کارهای بازاریابی محتوای شما ساده می شود. از تولید محتوا گرفته تا فرصت های بک لینک گرفته تا بهینه سازی کلمات کلیدی .

رئوس مطالب را برای ایجاد آینده ذخیره کنید

در حین ایجاد، وظایف را از مرحله ای به مرحله دیگر منتقل کنید

دقیقاً بدانید که در مرحله بعد چه کاری انجام دهید

یک استراتژی محتوا که کار می کند

اندازه‌گیری تأثیر محتوای شما هرگز آسان‌تر نبوده است. با ادغام DemandJump CRM می‌توانید ببینید کدام بخش از محتوا باعث درآمدزایی می‌شود.

تاثیر درآمدی که محتوای شما ایجاد می کند را درک کنید

ببینید چه محتوایی کار می کند - و چه چیزی نیست

ارزش محتوایی که ایجاد می کنید را ثابت کنید

بازاریابی محتوا : هر آنچه که باید بدانید

بیش از 2300 سال پیش، افلاطون فیلسوف مشهور آتنی می خواست ماهیت واقعیت را کشف کند. این موضوع بزرگی است که باید در آن جستجو کرد، و افلاطون را با چالشی مواجه کرد: چگونه می توانم این موضوع را با دانش آموزانم و دیگران کشف کنم؟ او می‌دانست که همیشه بهتر است داستان بگوید تا اینکه با زبان فلسفی سر و کله بزند، بنابراین تصمیم گرفت یکی از شاگردانش را در تمرین داستان سرایی درباره افرادی که تمام زندگی خود را در داخل غار زندانی کرده بودند، شرکت دهد و چیزی جز دیدن آن را نداشتند. سایه هایی که اجسام در مقابل آتش روی دیوار می اندازند. واقعیت آن‌ها با تجربه‌شان محدود شده بود... آیا این می‌تواند برای ما که در دنیای واقعی زندگی می‌کنیم نیز صادق باشد؟

او با نشان دادن ایده های خود به جای گفتن آنها، توانست به طور واضح با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کند و آنها را به درک جدیدی برساند. در قلب خود، این دقیقا همان است که در بازاریابی محتوا وجود دارد ، قدرتمندترین ابزار امروزی برای هر بازاریاب که به دنبال کاهش سر و صدا و ایجاد ارتباطات معنادار با مخاطبان هدف خود است. 

از طریق استراتژی‌های بازاریابی محتوایی که به خوبی اجرا شده‌اند، بازاریابان امروزی می‌توانند تاکتیک دیگری را از جعبه ابزار افلاطون به عاریت بگیرند و با جلب توجه مخاطبان خود در هر طرف مثلث بلاغی، واقعاً با مخاطبان خود در جایی که هستند ملاقات کنند: با طنین‌اندازی با احساساتشان ، با درگیر کردن عقلشان ، و توسل به ارزش های آنها . از طریق داستان سرایی خلاقانه در قالب محتوای نوشتاری، طراحی گرافیکی طنین انداز، و قطعات صوتی و تصویری، بازاریابان می توانند سرگرم، الهام بخش، آموزش دهند و به مشتریان ایده آل خود در یافتن راه حل های واقعی برای مشکلات واقعی کمک کنند. این به معنای سرنخ های بیشتر، فروش بیشتر و رشد بیشتر برای برندها در هر صنعتی است که هر مخاطبی را هدف قرار می دهد.

این بیش از آن چیزی است که هر آگهی بیلبورد یا تبلیغات Super Bowl می تواند امیدوار باشد، و تنها از طریق درک دقیق مغز راست و چپ به طور یکسان امکان پذیر است. این بخش‌های مساوی هنر و علم است، و برنده‌ترین استراتژی‌های محتوا، سفرهای کاملی را ایجاد می‌کنند که به تجربیات زندگی واقعی مشتریانی که به دنبال حل یک مشکل هستند، نقشه می‌کشند. برای نام تجاری شما، این مشکل می تواند به سادگی یک مشتری باشد که به یک ژاکت جدید و عالی نیاز دارد، یا به همان اندازه پیچیده باشد که مشتری به یک برنامه نرم افزاری نیاز دارد که قفل داده های ذخیره شده کسب و کار آنها را باز کند و به آنها کمک کند با اطمینان رشد کنند.

زمانی که بازاریابی محتوا به درستی انجام شود، مشتریان شما را به قهرمان داستان‌ های خود تبدیل می‌کند و شما را به مربی بسیار مهمی تبدیل می‌کند که به آن‌ها در جهت درست هدایت می‌کند. بیایید نگاهی به همه چیزهایی بیندازیم که برای تبدیل شدن به یودا برای لوک اسکای واکر برند خود و ایجاد رشد واقعی و قابل اندازه گیری در طول مسیر، باید بدانید.

ایستگاه اول: بازاریابی محتوا چیست و چرا اهمیت دارد؟

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا یک تاکتیک بازاریابی درونگرا است که از محتوای ارزشمند برای ارائه بینش عملی و دیدگاه های معتبر به مشتریان بالقوه استفاده می کند. برای شروع، تمایز بین بازاریابی برونگرا و بازاریابی درونگرا ممکن است مفید باشد :

بازاریابی برون‌گرا از این جهت که هدف آن جلب مخاطبی است که از طریق فراخوان‌ های سریع و قانع‌کننده اقدام می‌کند، مزاحم است. به هر شکلی از تبلیغات سنتی که با آن برخورد کرده اید فکر کنید. این یک تبلیغ تجاری است که یک برنامه تلویزیونی را از بین می برد. یک آگهی روزنامه در میان داستان های روز. بیلبوردی که ممکن است کسی هنگام رانندگی به محل کارش ببیند. بازاریابی برون مرزی سریع است زیرا باید باشد. این امیدواری است که توجه کسی را به سرعت جلب کند و برای محصول یا خدمات برند شما جذابیت ایجاد کند.

بازاریابی درونگرا به تنهایی به عنوان نوعی محصول در نوع خود ایستاده است. این یک ویدیوی آموزشی است که به افراد در مورد نحوه نصب توالت جدید در حمام خود آموزش می دهد. این مقاله ای است که به سؤال مهمی که ممکن است در مسیر تصمیم گیری برای خرید داشته باشد پاسخ می دهد. هدف بازاریابی درونگرا ایجاد ارزش برای مخاطبانی است که در تلاش هستند تا آن را درخواست کنند. با قرار دادن قطعات محتوایی که به دقت ساخته شده اند، در هر جایی که مخاطبان به دنبال پاسخ برای سؤالات خود یا راه حلی برای مشکلات خود هستند، تلاقی هایی بین برند شما و مخاطبان ایجاد می کند.

بازاریابی محتوا شاید خالص‌ترین بیان بازاریابی درون‌گرا باشد، زیرا هر تجربه‌ای با نام تجاری شما را نه به‌عنوان یک پیش‌فرض تلقی می‌کند—«محصول ما را اکنون بخرید زیرا ارزان است!»—بلکه به‌عنوان فرصتی برای برند شما تا به مشتریان بالقوه کمک کند چیزها را در قالبی جدید ببینند. راه حل یا حل یک مشکل. بازاریابی محتوا در هسته خود شامل سه عنصر کلیدی است:

درک اینکه بهترین مشتریان شما چه کسانی هستند.

درک اینکه بهترین مشتریان چگونه و کجا برای مشکلات خود راه حل پیدا می کنند.

ارائه راهکارهای فوری در قالب محتوای آموزنده، جذاب و معتبر.

هر یک از این سه عنصر به حدس‌زنی‌های فراوان، خلاقیت‌ها و حساسیت‌های آزمایش علمی نیاز دارد تا استراتژی‌ها و کمپین‌های بازاریابی محتوا ایجاد شود که مخاطبان شما بتوانند آن‌ها را بیابند، آنها از آن قدردانی کنند، و این امر باعث می‌شود تعداد بیشتری از آن مخاطبان به سرنخ تبدیل شوند.

چرا بازاریابی محتوا مهم است؟

بازاریابی محتوا از این جهت مهم است که برند شما را در شرایطی به مخاطبان معرفی می‌کند که احتمال قدردانی و ارزش بیشتری برای آن‌ها وجود دارد. در عصر رسانه های اجتماعی و اینترنت، هر فرد به طور متوسط ​​در یک روز آنقدر محتوا مصرف می کند که دنیا بسیار پر سر و صدا شده است. جایی که یک شخص 100 سال پیش ممکن است تعداد انگشت شماری از تبلیغات را در طول یک روز عادی دیده باشد. آنها ممکن است چند آگهی را از رادیو شنیده باشند، چند آگهی را در روزنامه دیده باشند یا در حالی که روز خود را می گذرانند در خیابان های شهر با برخی از آنها مواجه شده باشند. 

اما این را در نظر بگیرید: مصرف کننده رسانه های دیجیتال امروزی ممکن است روزانه به طور متوسط 5000 آگهی را ببیند این مقدار زیادی است که هر کسی باید پردازش کند، و معمولاً منجر به این می شود که مردم اصلاً تبلیغات را پردازش نکنند.

دیگر کافی نیست که پیام‌های بازاریابی سرد را پرتاب کنید و امیدوار باشید که بهترین مشتریان بالقوه شما آن‌ها را ببینند، آن‌ها را هضم کنند و روی آن‌ها اقدام کنند. این نیست که تبلیغات دیگر کار نمی کنند. هدف گذاری مدرن به این معنی است که بازاریابی برونگرا قطعاً تا به امروز جایگاهی در بازاریابی دارد. اما برندهای با بالاترین عملکرد یاد گرفته اند که به بهترین مشتریان خود اجازه دهند در زمان نیاز به سراغ آنها بیایند. از آنجایی که موتورهای جستجو و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای جمع‌ آوری داده‌های کاربران و درک آنچه مردم هنگام روشن کردن تلفن‌هایشان می‌خواهند، اضافه کار می‌کنند، این بدان معناست که برندها باید در افزایش شانس حضور برای مخاطبان خود در آن مواقع ضروری هوشمندانه عمل کنند.

با ایجاد وب‌های به هم پیوسته محتوا - مقالات وبلاگ، پست‌های رسانه‌های اجتماعی ، کتاب‌های الکترونیکی، اینفوگرافیک‌ها، پادکست‌ها، ویدیوها و موارد دیگر- بازاریاب‌ها می‌توانند اطمینان حاصل کنند که در طول سفر مخاطبانشان به سمت تصمیم‌گیری خرید، نقش اصلی را ایفا می‌کنند. در مجموع، این کمپین‌های محتوا می‌توانند به برندها کمک کنند وقتی مشتریان بالقوه‌شان در جستجوی پاسخی برای یک سؤال مهم هستند، وب‌سایت‌هایشان ابتدا نمایش داده شود. آن‌ها می‌توانند به آن مشتریان قدرت دهند تا درباره منابع مختلف موجود برای کمک به حل مشکلاتشان بیشتر بیاموزند، و می‌توانند برای ایجاد اعتماد در طول مسیر تلاش کنند. 

به عبارت دیگر، بازاریابی محتوا مهم است زیرا هر برندی را به مرجعی تبدیل می‌کند که هر زمان که یک مشتری بالقوه شروع به جستجوی آن‌ها می‌کند، بینش ارائه می‌دهد. این رویکرد بازاریابی قدیمی یعنی فریاد زدن با صدای بلند به امید شنیده شدن را اتخاذ می‌کند و آن را به روشی مدرسه جدید برای ارائه دقیقاً و تنها چیزی که مردم می‌خواهند، تبدیل می‌کند - این اولین تأثیری است که روی هر مشتری جدید باقی می‌ماند.

یک بازاریاب محتوا چه می کند؟

یک بازاریاب محتوا برای درک مشتریان ایده‌آل خود، شناسایی پلتفرم‌های دیجیتالی که آن مشتریان وقت خود را در آن سپری می‌کنند یا به دنبال پاسخی برای مشکلات هستند، شناسایی می‌کند، و برای آموزش و توانمندسازی آن مشتریان محتوا ایجاد و توزیع می‌کند. برای برخی از برندها، همه این مشاغل در یک نقش بازاریاب محتوا جمع می شوند. برخی دیگر از طیف گسترده ای از کارشناسان و خلاقان بازاریابی برای همکاری در ابتکارات بازاریابی محتوا استفاده می کنند. این نقش ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

استراتژیست بازاریابی محتوا : استراتژیست های بازاریابی محتوا بر ایجاد استراتژی هایی نظارت می کنند که کمپین های بازاریابی محتوا را هدایت می کنند سهم آنها در ایجاد پرسونای مخاطب (یا همکاری با سایر اعضای تیم بازاریابی برای انجام این کار)، شناسایی پلتفرم‌های مختلفی که محتوا در آن قرار می‌گیرد (از جمله وب‌ سایت برند، پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی، پلت‌فرم‌های بازاریابی ایمیلی و موارد دیگر) مشارکت خواهند داشت. و تصمیم گیری در مورد موضوعات و مضامین کلی برای کمپین های محتوا.

متخصص سئو: متخصصان سئو از ابزارهای ویژه ای برای تجزیه و تحلیل ترافیک موتورهای جستجو و شناسایی فرصت هایی برای جذب ترافیک ارگانیک با ترکیب کلمات کلیدی و سوالاتی که مخاطبان یک برند در جستجوی پاسخ سوالات خود استفاده می کنند، استفاده می کنند. آنها نقش اصلی را در جهت کمپین های محتوا ایفا می کنند و بینش هایی را در مورد بهترین فرصت هایی که برندها برای ایجاد محتوای مورد نظر مشتریان ایده آل خود دارند ارائه می دهند.

متخصص بازاریابی محتوا : متخصصان بازاریابی محتوا، متخصصان بازاریابی همه منظوره هستند که نقاط بین استراتژی و خلاقیت را به هم متصل می کنند تا مطمئن شوند که کل دستگاه به خوبی کار می کند. آنها بخش مساوی مدیر پروژه و ناشر محتوا هستند که با خلاقان برای منبع محتوا و سپس انتشار آن محتوا کار می کنند. متخصصان بازاریابی محتوا همچنین ممکن است بر تلاش‌های بازاریابی پولی یک برند نظارت داشته باشند و به ایجاد کمپینهای رسانه‌های اجتماعی تقویت‌شده برای هدایت ترافیک واجد شرایط به سمت محتوای جدید کمک کنند.

اگر بخش بازاریابی محتوای برند یک ماشین باشد، نویسندگان محتوا سوخت هستند نویسندگان محتوا از بینش سئو و جهت گیری استراتژیست های بازاریابی محتوا برای توسعه انواع محتوا استفاده می کنند. 

برخی از نمونه‌های تولید محتوا عبارتند از: وبلاگ‌ها، کاغذهای سفید، پست‌های اجتماعی، اسکریپت‌ها برای ویدیوها و پادکست‌ها، تحقیق برای اینفوگرافیک، کپی برای ایمیل‌ها و موارد دیگر. 

طراح گرافیک: طراحان بخش مهمی از یک تیم بازاریابی محتوا هستند و گرافیک های سفارشی را برای انواع محتوا ارائه می دهند. آنها معمولاً از نزدیک با نویسندگان محتوا برای ایجاد تصاویر برجسته برای وبلاگ ها و گرافیک برای اینفوگرافیک ها کار می کنند. آن‌ها محتوای ممتاز مانند کتاب‌های الکترونیکی و کاغذهای سفید را منتشر می‌کنند، گرافیک رسانه‌های اجتماعی را ارائه می‌کنند، و با تولیدکنندگان ویدیو همکاری می‌کنند تا دارایی‌های بصری را برای استفاده در محتوای ویدیویی مارک دار فراهم کنند.

تولید کننده ویدیو: ویدیوی دیجیتال سریعترین نوع محتوا در سال 2020 است که به دلایل خوبی رشد می کند. مخاطبان به خوبی به محتوای ویدیویی واکنش نشان می‌دهند و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ویدیو را بیش از هر قالب محتوای دیگری ترجیح می‌دهند. بسیاری از بخش‌های بازاریابی محتوا یا با تولیدکنندگان ویدئویی برون‌سپاری شده کار می‌کنند یا کارشناسان ویدئویی داخلی خود را برای ضبط، ویرایش و تولید محتوای ویدئویی به عنوان بخشی از کمپین‌های بازاریابی محتوای جدید استخدام می‌کنند.

تحلیلگر بازاریابی: بازاریابی محتوا زمانی در بهترین حالت خود قرار می گیرد که از نظر تأثیرگذاری دقیق اندازه گیری شود. آیا مخاطبان مورد نظر ما واقعاً محتوایی را که تولید می کنیم پیدا می کنند؟ آیا با آن درگیر هستند؟ آیا ما سرنخ های جدیدی تولید می کنیم؟ آیا باید روی شخصیت ها یا موضوعات دیگر تمرکز کنیم؟ اینها سوالاتی است که تحلیلگران بازاریابی به آنها پاسخ می دهند تا مطمئن شوند که کار خلاقانه انجام شده توسط بقیه تیم باعث حرکت سوزن برند می شود. 

در حالی که سازمان‌های بزرگ ممکن است بودجه لازم برای حمایت از این تعداد حرفه‌ای بازاریابی محتوا را داشته باشند، برای تیم کوچک‌تری از متخصصان بسیار معمول است که وظایف مهمی را که در این فهرست مشخص شده است به اشتراک بگذارند. چه با یک استراتژیست و یک طراح، چند نویسنده یا یک متخصص سئو شروع کنید، اشکالی ندارد که از کوچک شروع کنید و رشد کنید زیرا تلاش های بازار یابی محتوای شما شروع به تأثیرگذاری می کند.

خوبی کار یک بازاریاب محتوا این است که خودش را ثابت می کند. همانطور که محتوای بیشتری تولید می‌کنید و آن را به مخاطبان خود می‌رسانید، می‌توانید بازده سرمایه‌گذاری را در هر تاکتیکی اندازه‌گیری کنید و بر آنچه برای برند شما و مشتریان ایده‌آل‌تان بهترین است تمرکز کنید.

انواع مختلف محتوا چیست؟

انواع مختلف محتوا شامل محتوای نوشتاری مانند وبلاگ‌ها و کتاب‌های الکترونیکی، محتوای بصری مانند ویدیوها و تصاویر، محتوای صوتی مانند پادکست‌ها و غیره است. همچنین می توانید محتوا را بر اساس پلتفرم های مختلفی که در آنها استفاده می شود طبقه بندی کنید:

محتوای رسانه های اجتماعی هر چیزی است که در یک پلت فرم رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، لینکدین، توییتر یا اینستاگرام منتشر می کنید.

محتوای رسانه‌ای متعلق به شما شامل هر چیزی است که در وب‌سایت خود منتشر می‌کنید، مانند صفحات وب، پست‌های وبلاگ، و محتوای ممتاز مانند کاغذهای سفید قابل دانلود یا راهنماها.

محتوای رسانه‌ای به‌دست‌آمده به هر محتوایی که برند شما تولید می‌کند و بر روی پلتفرمی که شما مالک آن نیستید، منتشر می‌شود، از جمله قطعات رهبری فکری که کارشناسان موضوع شما ممکن است در وبلاگ‌های صنعتی بنویسند یا بیانیه‌های مطبوعاتی که برای تشویق روزنامه‌نگاران به نوشتن درباره برند شما طراحی شده‌اند، اشاره دارد.

در حالی که نمونه های بسیاری از بازاریابی دیجیتال در این لیست وجود دارد، این تنها یک راه برای ارائه لیستی از 3 نوع محتوا است. توجه به این نکته ضروری است که بازاریابی محتوا به حوزه دیجیتال محدود نمی شود. سرمقاله در یک روزنامه محلی که نظر برند شما را در مورد یک موضوع مهم به اشتراک می گذارد، به همان اندازه یک نمونه بازاریابی محتوا است که ویدیویی که در حساب اینستاگرام شما منتشر شده است.

به همین ترتیب، انواع خاصی از محتوا برای یک تقویم محتوایی برای هر برندی وجود دارد. بنابراین، انواع محتوا نویسی و انتشار برند شما ممکن است از چه مواردی استفاده کند؟ در اینجا فهرستی نه چندان جامع از محبوب‌ترین شکل‌هایی که تکه‌های محتوای شما ممکن است داشته باشند آمده است:

مقالات وبلاگ: پست های وبلاگ هسته اصلی هر استراتژی محتوای برنده است. اصطلاح "وبلاگ" تقریباً منسوخ شده است. این از روزهای اولیه اینترنت می آید، زمانی که مردم مجلات عمومی خود یا "وبلاگ ها" را منتشر می کردند. امروزه، زمانی که برندها وبلاگ خود را راه اندازی می کنند، این مکان مکانی برای اخبار و به روز رسانی ها است، اما همچنین مکانی برای محتوای مهمی است که مشتریان ایده آل به دنبال آن هستند. پست های وبلاگ بهترین گزینه برای پاسخ دادن به سوالات مختلفی است که مخاطبان شما در موتورهای جستجو می پرسند، و هر چه به طور مداوم مقالات وبلاگ را با کیفیت منتشر کنید، احتمال اینکه در صفحه یکی از نتایج جستجو نشان داده شوید بیشتر است. مخاطبان ببینند

مطالعات موردی: هنگامی که یک مشتری بالقوه از طریق محتوای وبلاگ شما و سایر مطالب کلیدی که منتشر می کنید با نام تجاری شما آشنا شد، مطالعات موردی یکی از بهترین راه ها برای آنها برای کشف بیشتر رابطه با برند شما است. به خصوص در B2B و صنایع مبتنی بر خدمات، مطالعات موردی، یک راه اساسی برای نشان به جای بگویید مشتریان ارزش خود را (به یاد داشته باشید افلاطون شما!). مطالعات موردی می‌تواند به شکل پست‌های وبلاگ، صفحات در وب‌سایت شما یا حتی محتوای قابل دانلود باشد.

کاغذهای سفید و کتاب‌های الکترونیکی: وقتی در استراتژی بازاریابی محتوای خود به وایت‌پیپرها و کتاب‌های الکترونیکی به عنوان انواع محتوا فکر می‌کنید، به وبلاگ‌هایی فکر کنید که تا 11 افزایش یافته‌اند. اینها معمولاً قطعات طولانی‌تری هستند که به یک موضوع خاص می‌پردازند و بینش‌های واقعاً ارزشمند و کاربردی را ارائه می‌دهند. به مشتریان احتمالی شما بازاریابان محتوا از این قطعات به‌عنوان ابزار تولید سرنخ استفاده می‌کنند، و در ازای اطلاعات تماس، پاسخ‌های فوری را نوید می‌دهند - افرادی که زمانی فقط به دنبال یک پست وبلاگ سریع برای پاسخ به یک سوال بودند، به یک سرنخ واجد شرایط برای تیم فروش برند شما تبدیل می‌شوند.

اینفوگرافیک ها: اینفوگرافیک ها موضوعات پیچیده ای را می گیرند و هضم آنها را برای مخاطبان شما در قالبی جذاب بصری آسان می کنند. شاید در مورد روندهای صنعت تحقیق کرده باشید و بخواهید آنها را در یک مکان به اشتراک بگذارید—اینفوگرافیک فرمت عالی است. اینها معمولاً در پست‌های وبلاگ، ایمیل‌ها و پست‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌شوند و به‌شدت قابل اشتراک‌گذاری هستند، به این معنی که وقتی اینفوگرافیک‌ها به خوبی انجام می‌شوند، برند شما می‌تواند در مقابل چشمان جدید قرار بگیرد.

ویدیوهای مارک دار: بازاریابان محتوا مانند اینفوگرافیک ها از ویدیوهای مارک دار به عنوان عناصر جذاب برای درج در پست های وبلاگ، پست های رسانه های اجتماعی، ایمیل ها و در سراسر وب سایت خود استفاده می کنند. ویدیوهای شما می‌توانند اهداف مختلفی داشته باشند، و به عنوان یک روش کاملاً جدید برای کشف مطالب مشابه در پست‌های وبلاگ یا مطالعات موردی شما عمل کنند. 

پست‌های رسانه‌های اجتماعی : رسانه‌های اجتماعی یک پلتفرم کلیدی برای درگیر کردن سرنخ‌ها و مشتریان هستند و به‌عنوان مرکزی برای همه محتوای دیگر در این فهرست عمل می‌کنند. همانطور که پست‌های وبلاگ جدید، ویدیوها، اینفوگرافیک‌ها و دیگر بخش‌های کلیدی محتوا تولید می‌کنید، می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی برای توزیع آن محتوا در بین مخاطبان خود استفاده کنید. اغلب، بازاریابان محتوا از خدمات تبلیغات دیجیتال ارائه شده توسط پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و لینکدین استفاده می کنند تا کاربرانی را که احتمالاً مشتریان ایده آلی با محتوای مرتبط هستند، هدف قرار دهند. به خاطر داشته باشید که کپی این پست ها به خودی خود نوعی محتوا است و بهترین فرصت شما برای به اشتراک گذاشتن صدای منحصر به فرد برندتان به طور مستقیم با مخاطبانتان است.

ایمیل‌های بازاریابی: ایمیل‌های برند شما مانند رسانه‌های اجتماعی، یکی از بهترین راه‌ها برای پرورش سرنخ‌ها و جذب مجدد مشتریان فعلی هستند. از ایمیل‌های بازاریابی برای به اشتراک گذاشتن سایر محتواها، برقراری ارتباط در مورد معاملات و تخفیف‌ها و اشتراک‌گذاری اطلاعات فوق‌العاده مرتبط با انواع مختلف مشتریان استفاده کنید. کلید محتوای ایمیل موفق این است که به طور مداوم لیست ایمیل خود را بر اساس نوع مشتری که هر مخاطب ممکن است باشد یا اقداماتی که در گذشته انجام داده است، تقسیم بندی کنید، بنابراین شما همیشه می دانید که محتوای مورد نظر مخاطب خاص را ارائه می دهید. دیدن.

هنگامی که به این دو لیست از انواع محتوای بازاریابی اشاره می کنید، به راحتی می توانید به 105 نوع محتوا یا صدها نوع دیگر، بسته به نحوه سازماندهی چیزها، دست پیدا کنید. کلید همه اینها این است که خود را به جای مشتری ایده آل خود قرار دهید.

آنها بیشتر با چه نوع محتوایی درگیر هستند؟ شاید اگر یک راه حل خدماتی ارائه می دهید و بسیاری از مشتریان شما سؤالات مشابهی در مورد موضوع خاصی می پرسند که نام تجاری شما می تواند به آنها کمک کند، ایجاد پست های وبلاگی که به این سؤالات پاسخ می دهد مکان خوبی برای شروع تولید محتوا باشد. آیا محصولی را می فروشید که به انجام پروژه های خود به افراد کمک می کند؟ ویدیوهای چگونه می توانند ارزش فوری برای مشتریان احتمالی داشته باشند در حالی که کاربرد محصول شما را به نمایش می گذارند. 

مهم نیست که چند نوع محتوا وجود دارد. آنچه مهم است این است که شما به مخاطبان خاص خود محتوایی را که می خواهند در قالبی که برای آنها مطلوب تر است ارائه دهید. 

چگونه انواع مختلف محتوای دیجیتال در یک استراتژی بازاریابی محتوا با هم کار می کنند؟

هر محتوایی که برند شما تولید می‌کند، نقش مشخصی در استراتژی بازاریابی محتوای شما دارد. همانطور که راه‌های زیادی برای دسته‌بندی انواع مختلف محتوا وجود دارد، تصور اینکه هر قسمت از محتوا عملکرد مهمی را در مراحل مختلف سفر مشتری احتمالی به سمت خرید با نام تجاری شما داشته باشد، مفید است:

آگاهی: در این مرحله، یک مشتری بالقوه ممکن است بداند که مشکلی برای حل کردن دارد و این تنها چیزی است که می‌داند. همانطور که آنها در جستجوی پاسخ سوالات خود هستند، وظیفه شما این است که مطمئن شوید که تعداد زیادی پست وبلاگ عالی آماده پاسخگویی به آنها هستید. این پست‌های وبلاگ کار سنگینی را انجام می‌دهند که باعث می‌شود مشتری از برند شما آگاه شود تا بتواند به مرحله بررسی حرکت کند.

توجه: هنگامی که یک مشتری بالقوه نام تجاری خود را آگاه است، آن زمان برای آنها به این نظر راه های بسیاری که ممکن است مشکل خود را حل کند. به یاد داشته باشید: راه حل شما تنها یکی از راه حل های بسیاری است و رقبای شما نیز در تلاش هستند تا مشتری بالقوه شما را متقاعد کنند که راه حل آنها برای آنها بهتر است. در این مرحله، مطالعات موردی شما و بقیه وب سایت شما، مشتری شما را در مورد برند شما و پیشنهادات و فرهنگ آن آگاه می کند. پست‌های رسانه‌های اجتماعی و پست‌های وبلاگ ، اگر مشتری برای اطلاعات بیشتر فالو کند یا ثبت‌نام کند، می‌توانند به اشتراک‌گذاری بینش‌های اضافی ادامه دهند تا در حین پیگیری راه‌حل مناسب برای مشکل خود، در مورد آنها فکر کنند.

تصمیم: در نهایت مشتری اطلاعات را بررسی کرده و آماده تصمیم گیری برای خرید است . برای برخی از مارک های B2C، این ممکن است پایان کار باشد. مشتری شما بیشتر در مورد محصول شما یاد گرفته است و اکنون آماده خرید است! برای سایر صنایع، ممکن است از طرف تیم فروش شما کارهای بیشتری برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتری، سفارشی کردن راه حل و بستن معامله وجود داشته باشد. اینجاست که محتوای ممتاز مانند کاغذهای سفید و کتاب‌های الکترونیکی می‌توانند به‌عنوان یک محتوای ارزشمند جای بگیرند، و اغلب مشتری مایل است در ازای آن کمی بیشتر درباره خودش به شما بگوید.

در حالی که بسیاری از مثال‌های استراتژی بازاریابی محتوا وجود دارد که می‌توانید از آنها پیروی کنید، بهترین الگوی استراتژی محتوا برای برند شما حداقل به صورت کلی شامل قطعاتی از محتوا در هر مرحله از آن سفر می‌شود که همگی از طریق پیوندهای درونی به یکدیگر متصل می‌شوند که به خوانندگان این فرصت را می‌دهد تا به غواصی عمیق تر ادامه دهید 

به عنوان مثال، اگر کمپین محتوای شما شامل یک پست وبلاگی در مرحله آگاهی باشد که به سؤال مهمی که ممکن است مشتریان شما داشته باشند پاسخ می دهد، آن پست وبلاگ باید به نمایه های رسانه های اجتماعی شما پیوند داده شود یا از خواننده دعوت کند تا برای ایمیل های بازاریابی شما ثبت نام کند. ممکن است پیوندی به مطالعه موردی خود به اشتراک بگذارید که برای خوانندگان در مرحله بررسی سفرشان مفید باشد، و آن مطالعه موردی ممکن است کاغذ سفیدی ارائه دهد که خواننده علاقه مند را به مرحله تصمیم گیری سوق دهد و آنها را به سرنخ تبدیل کند.

تک تک تکه‌های کمپین‌های محتوای شما هر چه که ممکن است به نظر برسند، نکته کلیدی این است که هر کدام باید به قسمت‌های دیگر در قیف پیوند داده شوند تا همیشه کار دیگری برای مشتری بالقوه وجود داشته باشد که در صورت علاقه انجام دهد. به خاطر داشته باشید که اگرچه تصور سفر مشتری از طریق محتوای خود به عنوان یک راهپیمایی ساده از آگاهی تا تصمیم آسان است، ماهیت تصادفی اینترنت به این معنی است که یک مشتری جدید می تواند از یک پست رسانه اجتماعی که در قیف Consideration دیده است وارد شود. یا زمانی که یک پست وبلاگ در نتایج جستجو نشان داده می شود در بالای صفحه قرار گیرد.

مهم نیست که مشتریان شما کجا وارد قیف محتوای شما می شوند، مطمئن شوید که همیشه می توانند مرحله بعدی را به راحتی پیدا کنند—و اینکه همه راه ها در مرحله تصمیم گیری به پایان می رسند.

استراتژی بازاریابی محتوای خود را با DemandJump افزایش دهید.

رشته قرمزی که در تمام این اطلاعات در مورد بازاریابی محتوا وجود دارد، واضح است: بهترین بازاریابان محتوا، مشتریان ایده آل خود را در داخل و خارج درک می کنند. هرچه برند شما بتواند نیازها، احساسات و ارزش‌های مشتریان شما را بهتر درک کند، احتمال بیشتری وجود دارد که تلاش‌های بازاریابی محتوای شما با مشتریان بالقوه طنین‌انداز شود و به عنوان اولین کلمه عالی در یک رابطه جدید باشد. مانند افرادی که در غار افلاطون زندگی می کنند، از طریق محتوای خود می توانید با مخاطبان خود در جایی که هستند ملاقات کنید و چیزی را به آنها نشان دهید که قبلاً هرگز ندیده اند. در نهایت، این همان چیزی است که بازاریابی محتوا در مورد آن است.

فکر می کنید از کجا شروع کنید؟ تو تنها نیستی. حتی باتجربه‌ترین بازاریابان محتوا همیشه به دنبال ابزارهایی هستند که در اختیارشان قرار می‌گیرد تا بینش بهتری را نه تنها در مورد ذهن مشتریان، بلکه از استراتژی‌های رقبا و چشم‌انداز محتوا در صنایع خود به آنها ارائه دهد. دقیقاً به همین دلیل است که DemandJump را ایجاد کردیم، یک پلتفرم بازاریابی محتوا که سر و صدا را کاهش میدهد و به شما میگوید که مشتریان ایده‌آل شما دقیقاً در موتورهای جستجو چه می‌خواهند و به دنبال آن هستند - و رقبای شما به آن مشتریان چه می‌گویند.

از گزارشهای بینش مصرف‌کننده بصری ما، خطوط کلی محتوای ما که نوشتن محتوای وبلاگی را که مشتریان شما دوست داشته باشند و در بالای نتایج جستجو پیدا کنند، آسان می‌کند، تا تجزیه و تحلیل‌های بین کانالی ما که به شما نگاهی کامل به سفر مشتری می‌دهد. DemandJump در هر مرحله از قیف محتوای شما، حدس و گمان را از بازاریابی محتوا حذف می کند.

خودتان آن را در عمل با یک دوره آزمایشی رایگان هفت روزه ببینید و تلاش‌های بازار یابی محتوای خود را با DemandJump افزایش دهید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده